Inte så enkel

Disken hopar sig

Idag känner jag mig allt annat än en enkel. Efter en veckas kortisonkur med tabletter blossade eksemet snabbare än blixten upp igen. Har haft ett lapptest på ryggen och avläsning väntar om ett par dagar. Efter vi tog bort remsorna syns några rodnader så jag håller tummarna att det ger utslag. Önskar att jag snart får svar på blodprovet som tagits. Visar det utslag någonstans vet jag var jag ska börja. Nu famlar jag maktlös i mörkret. Utmattad och trött. Min kropp är trött, vill ha lugn och ro. Jag vill och behöver ha lugn och ro, vara frisk. Det tar enormt på kropp och psyke att vara sjuk under så lång tid. Just nu vill jag ha min energi till familjen. Vi har dessutom en treåring under utveckling här hemma så det blir många sammanstötningar per dag som jag vill ha fokus på att sköta på bästa sätt. Oj så många lärdomar som ska hinnas med, måste vara tufft för de små. Underbara ungar!

Lillebror har somnat så jag passar på att krypa ner bredvid honom och ladda batterierna. Heeelt färdig efter den här dagen! En sådan dag där disken hopar sig, grejer överallt, försvunna saker och dåligt samvete för att inte orka vara 100% engagerad.

Trevlig kväll!

Lämna en kommentar